Gilles Richard


Gilles Richard marks his input in the sound (the Seventies) by total shows mixing superimposed musics, inflatable volumes, projections, singer. In years 80-90, he creates sound spaces with recordings in EEPROM and the use of detectors of presence (collaboration by Mimmo Rotella and others). For this reason he proposes for Ars Electronica a completely black place where only the release of female sounds of orgasms made it possible not to be knocked against the walls. Its artistic exhibitions become settings of scene under electronic flashes and "musics-EEPROM". For some time, it signs operas combining techno music, singers lyric and dancers to mark the beginning or the end of its exposures. Another example of opera was a stand of noises of exhaust of motor bikes under electronic flashes; one of the motor bikes, red, was ride by beautiful a soprano. Censured at the time of the last demonstration (Poésie Sonnée) of Elac in Lyon, he was invited with this work published in DOC(K)S review, to take part in the festival of Arnheim in 1996. He had just created "LES RICHES DOUANIERS" with a very young musician, Fabrice Dell' Dongo. The Customs Rich person manufacture parts for computer, which they call "CD clip", mixing the creation of images and interdependent numerical sounds.




Gilles Richard marque son entrée dans le son (les années 70) par des spectacles totaux mèlant musiques superposées, volumes gonflables, projections, chanteuse.
Dans les années 80-90, il crée des espaces sonores avec des enregistrements dans des EEPROM et avec l'utilisation de détecteurs de présence (collaboration de Mimmo Rotella et d'autres). A ce titre il propose pour Ars Technica un lieu totalement noir où seul le déclenchement de sons d'orgasmes féminins permettrait de ne pas se cogner contre les murs. Ses expositions plastiques deviennnent ensuite des mises en scène sous flashes électroniques et "musiques-EEPROM". Depuis quelques temps, il signe des opéras combinant musiques techno, chanteurs lyriques et danseuses pour marquer le début ou la clôture de ses expositions. Un autre exemple d'opéra a été un stand de bruits d'échappement de motos sous flashes électroniques; l'une des motos, rouge, était chevauchée par une belle soprano. Censuré lors de la dernière manifestation (Poésie sonnée) de l'Elac à Lyon, il a été invité avec cette oeuvre publiée dans la revue DOC(K)S, à participer au festival d'Arnheim en 1996. Il vient de créer "LES RICHES DOUANIERS" avec un très jeune musicien, Fabrice Dell' Dongo. Les Riches Douaniers fabriquent des pièces pour ordinateur, ce qu'ils appellent des "CD clip", mixant la création d'images et de sons numériques interdépendants.

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