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Born in Madrid on 1951. Industrial Engineer, Ph.D. in Sciences of Communication and Musical Composer. As performer in "live electronic" he has given many concerts with several contemporary groups as well as with the singer-actress Esperanza Abad. In 1988 starts the collaboration with the artist Concha Jerez; with her coauthorship, he has been making a series of projects called ”Media Interferences”, sound and visual pieces and installations, intermedia concerts and performances in Austria, France, Finland, Italy, Germany and Spain. His activities, as a sound composer, are very linked since the middle of 80’s to the Media Radio, making works for RNE, RAI, ORF, Radio France, ABC Sydney, WDR and YLE in the field of Radio Art. Since 1985, he is producer in RNE Radio Clásica of the series of programs called "Ars Sonora", devoted to broadcasting and production of Sound and Radio Art works. He is founder member, and actually the coordinator, of the working group "Ars Acustica" of the EBU (European Broadcasting Union). He is also President of the AMEE (Spanish Society of electroacoustic Music). Cette œuvre très courte naît d'un malentendu : celui de croire que "plage" était le nom que l'on donnait en français aux morceaux vides entre les chansons dans un disque vynile. Par conséquence, la pièce devrait s'appeler "Dylan on the Beach", parce qu'elle serait construite par ces fragments - et leurs craquements et tant d'autres bruits qui se cachent dans un espace qu'on voudrait acoustiquement vide - dans des vieux disques du musicien americain, qui a maintenant plus de 60 ans. Etant donné l'erreur, on a changé le nom de l'œuvre, pas le contenu et son intention (Dylan est "entre", en tout cas). Ainsi, la réalité paradoxale de nos certitudes - par rapport à la technologie, par exemple - est en plus concernée, mais aussi la dérisoire mythomanie qui nous entraîne à la poursuite du quelconque objet qui puisse avoir un rapport - même faible - avec notre idole du moment. John Cage, moins connu que Bob Dylan, nous a montré pendant 4'33" que le silence absolu n'existait pas; ici, dans la même durée, on montre en plus qu'il n'y a pas deux silences égaux. |